måndag 7 februari 2011

magsårsdag

Idag var jag och tog sista sprutan på vaccinationskliniken. Samma dag som jag ska åka, typiskt att man alltid ska vara ute i absolut sista minuten. Kommer in där alldeles stressad och sköterskan är förstås ute någonstans. Får sitta och vänta och glo på städerskan som två ggr sveper med sopborsten under mina plastbeklädda fötter så att jag är tvungen att lyfta dem och be om ursäkt att jag är såå i vägen. Två ggr medan jag är i väntrummet- sopar hon upp små högar, och båda ggr lämnar hon kvar dem så att folk som går förbi sprider ut skräpet igen och hon får göra om arbetet. Andra ggn lämnar hon kvar skyffeln också- kan ju inte låta bli att fundera på om jag ska bara ta upp skiten åt henne. Men jag sitter kvar- bara lite mer irriterad...

Jaja, den här gången sprang jag iallafall inte ut på Sturegatan i de blå plasttossorna. Som jag gjorde förra ggn jag var där även då stressad.

Skönt att vi har pålitliga människor som tar hand om vår bostad, våra fiskar och växter. Emma och Linus kommer att bo i vår lägenhet när vi är borta. De är unga men såå mogna...
Emma har sagt att hon ska ha en lugn och fridfull 20-årsfest hemma hos oss. Trevligt:)

Nu är vi äntligen på Bromma flygplats! Vi ska åka till Helsingfors innan vi åker till Bangkok. Bara för att slippa ta sig ut till Arlanda:)
Nils har tagit sitt lilla piller inför flygningen så han är luuugn....sooomm eeen fiiilbuuunkeee...
Det är inte jag. 








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar