fredag 11 februari 2011

Koh samet by Nils

Här sitter jag på färjan och tänker på va fan jag ska skriva på den där förgrymmade bloggen. å nedan ser ni resultatet. (Vilket sabla segt internet de har i paradiset, det trodde jag inte, fan åsså)
Maria på färjan över till Samet
Idag lämnade vi det 5 stjärniga lyxhotellet för att komma till det enkla men härliga PARADISET på jorden, Koh Samet! Vägen dit var ett litet äventyr, först åkte vi taxi från hotellet till Ban Phe och där tog vi en liten gullig rosa färja som tog en dryg halvtimma, väl på ön så åkte vi en sån där öppen jeep taxi igen, fast nu på ett underlag som gör att dålig väglag har fått en ny betydelse för oss. Shit asså va gropig vägen var, vi slungades fram och tillbaka trots att chauffören var van vid underlaget och körde i 5 km/h när han väl behövde. Under resan kunde vi dock se att det var ett helt annorlunda Thailand än va vi sett tidigare, mer bohemisk än Koh Samui och mycket turistvänligare än Banphe.
En av mina favohundar på ön
Maria sa: det här är ju värsta hippiestället!...:) Men även hon tycker att det här verkar vara det bästa stället vi varit på i Thailand. Det är inte bara blekfeta européer med smärta thailändska "troféer" (enligt dem) utan det är "riktiga" Thailändare och "godsinnade" européer i en salig blandning. Och hundarna är vänligare än i Banphe, jag har redan skaffat mig en hundkompis. =)
Vi har fått en bungalow uppe på höjden med tveksamt stabila trappsteg upp, det gäller att inte dricka för många "Chang" innan vi går upp ikväll.
Imorgon flyttar vi till äldreboendet inom samma hotell. Nu skiter jag i er. Gonatt från paradiset!
Maria med packning just efter "vansinnesfärden"
Min nya kompis!

2 kommentarer:

  1. Trots alla hundar så saknar vi Igor jätte mycket!!

    SvaraRadera
  2. Igor saknar er litegrann, men för tillfället är han så lycklig för snön som kommit.Han hoppar o rullar sig som en galning.Det är verkligen i kontrast med er tillvaro som låter kul och spännande!
    kramar från den kalla nord.

    SvaraRadera