lördag 12 februari 2011

Hundar och kackerlackor


Vi välkomnar våra Mammor som första riktiga följare av den här bloggen! <3

Idag har vi flyttat till ett bättre rum. Det vi hade innan var ju coolt- väldigt naturnära om man säger så. Det var några stora hål i badrummet genom vilka man såg rakt ut i lövskogen. Och genom vilka diverse kryp kunde ta sig in. När jag skulle tvätta mig innan läggdags sprang en fet kackerlacka över badrumsgolvet, och sen en till i hallen, en feting under varje kudde och flera på väggen bakom sänggaveln. 
Jag börjar bli härdad -igår när vi satt i baren på kvällen flaxade något in i mitt ansike- en helt ny upplevelse att få en insekt stor som en fågel i nyllet...stor som en kollibri...kanske lite mindre. Men galet stor för att vara insekt. 

Skrek som en galning och roade alla i baren.....hmmm..jättekul...

Annorlunda också att ligga och lyssna på en massa kackerlackor som springer över golvet när man ska sova. Men jag måste säga att jag ändå  föredrar det framför snö och kyla!
Vår nya lya ligger högst upp
Gamla bostaden















Idag hyrde vi moppe och åkte ner till stan! Wiihooo!! Nils ville inte åka med när jag körde. Han trodde att jag skulle köra som en blådåre och flyga i guppen och groparna på den sandiga vägen:) Därmed fick Nils köra och han tog oss lugnt och tryggt in till stan över alla ojämnheter.

Glaaad!! Han kommer vilja köra moppe varje dag

Söt liiten kille som brände om oss på moppen inne i stan:) Undrar hur gammal han är?

I stan var det bara en massa svenskar och kineser.

Nils har fått Thaimassage av en jättefint sminkad kille med glittriga naglar. Och samtidigt filades hans fötter av två andra killar. Haha, en fantastisk syn! Så synd att jag fick manikyr samtidigt så att jag inte kunde ta en bild.
Nils avböjde nagellack på tånaglarna:(

Sammanfattningsvis kan jag ju säga att vi har det helt underbart. Vädret och vattnet är fantastiskt. Detta är verkligen semester!

Nils middag- en hel fisk med ansikte och allt kvar :S
Hunden tycker att den borde få maten...inte konstigt:)
Hundar hundar hundar överallt! Nils är överlycklig.
Jag lite mer reserverad även om jag också tycker att de är söta. 



2 kommentarer:

  1. Kommer just från Emmas kalas.Massor med folk var inbjudna och allt avslutades med musiktävling förstås.Åsa,Thomas och Linus vann!
    Snövallarna är höga, men bussarna är åter i trafik.Linus och Emma hade sällskap med oss på hemvägen.Dom skulle hem till er.
    Kör moppe försiktigt!!!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Tjingeling, har kommer dagens torraste meddelande. Du har meddelande pa fb. Kramar fran Nettan

    SvaraRadera